Pokud vlastníte nemovitost, kterou nepotřebujete, určitě jste minimálně jednou přemýšleli o tom, že byste ji prodali. Co taky s ní? Bydlet kde máte a další dům nepotřebujete. Jedině, že byste ho pronajímali. To se ale moc lidem nechce; nikdy nevíte, jaké nájemníky si nastěhujete a navíc nemáte peníze tak rychle, jako když se vám dům podaří prodat. A proto je pro většinu majitelů nemovitostí prodej nejlepší volba.
Jak ale prodat svoji nemovitost co nejjednodušeji a bez zbytečných starostí? I když to neradi slyšíme, ale pokud to chceme mít bez práce, nejlepším řešením je pořád využití služeb realitních kanceláří.
I když se vám třeba někdy nezdá, faktem je, že realitní kancelář vám při prodeji nemovitosti nabídne profesionální služby – tedy vytvoří za vás plán prodeje, nafotí profesionální fotografie, připraví text, který zaujme, vystaví inzerát na svém webu a sociálních sítích, kde už má svou klientelu a v neposlední řadě za vás bude vyřizovat všechny schůzky a prohlídky objektu.
Důležité je také právní stránka věci, realitní kancelář vám správně sestaví smlouvu a v případě realizace prodeje zajistí její podepsání. Také vám může nabídnout pomoc s přepsáním nemovitosti a převod energií na nového majitele.
A pokud jste na té druhé straně kupujícího, realitka vám pomůže třeba s hypotékou. Často totiž velmi úzce spolupracují s bankami a mohou vám hypotéku vyjednat výhodněji, než v případě, že byste si ji zařizovali sami. Také vám může pomoci v případě, že máte problém dostat hypotéku.
Pokud tedy přemýšlíte, jestli využít služby realitní kanceláře či nikoliv, nejprve zvažte několik faktorů:
Jako prodávající, zda jste schopni vytvořit prezentaci, která zaujme potenciální zájemce o nemovitost, zda na to máte dostatek času a další.
V případě kupujícího zase zvažte, jestli můžete vynaložit další náklady na provizi realitní kanceláři, ale zároveň, kolik peněz vám může ušetřit pomoc s hypotékou.